2.Şarkın iptali (kendisine sıra gelmediği iddiası ile)

Cevapla
Pol123155
Mesajlar: 0
Kayıt: Cum Tem 22, 2022 7:29 pm

2.Şarkın iptali (kendisine sıra gelmediği iddiası ile)

Mesaj gönderen Pol123155 »

T.C.
BURSA
2. İDARE MAHKEMESİ
: 2015/704 : 2015/1143
DAVALI
VEKİLİ
DAVANIN ÖZETİ
emrinde polis memuru (uzman inceleme teknisyeni) olarak görev yapan davacının Hakkari Emniyet Müdürlüğü emrine polis memuru olarak atanmasına ilişkin 10.06.2015 tarih ve 301338 sayılı Emniyet Genel Müdürlüğü işleminin; hukuka aykırı olduğu, branşı dikkate alınmaksızın ve Bursa İli'ndeki görev süresi dolmaksızın işlem tesis edildiği, atama döneminde 2.bölgeye daha önce atamayan ve 6.ipka ile yerinde kalan personel bulunduğu iddia edilerek iptali istenilmektedir.
SAVUNMANIN ÖZETİ : İkinci bölgeye ilk kez atanan davacı yönünden Bursa İli'nin görev süresinin dikkate alınmasına olanak bulunmadığı, davacının branşıyla birlikte atandığı, branş dışına atanmasının söz konusu olmadığı, dava konusu işlemin hukuka uygun olduğu ileri sürülerek davanın reddi gerektiği savunulmaktadır.
TÜRK MİLLETİ ADINA
Karar veren Bursa 2. İdare Mahkemesi'nce , dava dosyası incelenerek işin gereği görüşüldü:
Dava; Bursa Emniyet Müdürlüğü Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü emrinde polis memuru (uzman inceleme teknisyeni) olarak görev yapan davacının Hakkari Emniyet Müdürlüğü emrine polis memuru olarak atanmasına ilişkin 10.06.2015 tarih ve 301338 sayılı Emniyet Genel Müdürlüğü işleminin iptali istemiyle açılmıştır.
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 76. maddesinin 1. fıkrasında; Kurumların, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilecekleri hüküm altına alınmış;
3201 sayılı Emniyet Teşkilatı Kanunu'nun 96.maddesinde "Emniyet Umum Müdürlüğü; merkez ve vilayetler teşkilatında maaş veya ücretle istihdam etmekte olduğu her hangi bir memur veya müstahdemi, ifası emniyet Umum Müdürlüğüne ait bir iş için orada emniyet teşkilatı ve münhal vazife bulunup bulunmamasile mukayyet olmaksızın, kadroda gösterilen tahsisatile dilediği yerde kullanabilir." hükmüne yer verilmiştir.
Anılan Kanun hükümleri ile memurların naklen atanmaları konusunda idareye takdir yetkisi tanınmakta ve özellikle emniyet teşkilatı mensuplarının görev değişiklikleri hususunda Emniyet Genel Müdürlüğü'ne geniş takdir yetkisi sunulmakta ise de; bu yetkinin mutlak ve sınırsız olmadığı, kamu yararı ve hizmet gerekleri ile sınırlı olduğu ve bu açıdan yargı denetimine tabi bulunduğu idari yargının yerleşik yargısal içtihatlarındandır.
Diğer yandan, Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensupları Atama ve Yer Değiştirme
:Bursa Emniyet Müdürlüğü Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü Yönetmeliğinin "Hizmet Bölgeleri" başlıklı 21. maddesinde, Yurdun, birinci ve ikinci hizmet bölgeleri olmak üzere iki hizmet bölgesine ayrıldığı; "Bölgeler ve Hizmet Süreleri" başlıklı 23. maddesinde, personelin, Yönetmelikte belirtilen süre kadar en az bir defa ikinci bölgede hizmet görmesinin zorunlu olduğu ve bu Yönetmelikte öngörülen mazeretler dahil, her ne sebeple olursa olsun ikinci bölge hizmetinden sarfınazar edilemeyeceği; ancak, sağlık veya eş durumu sebebiyle ikinci bölgeye gidemeyeceği belgelenenler hakkında Yönetmeliğin 39 uncu maddesinin (a) ve (b) bentlerinin uygulanacağı; "İkinci Bölgede Görevlendirilecek Personelin Sıralanması" başlıklı 24. maddesinde ise, ikinci bölgeye ilk defa atanacak personelin sırasının, birinci bölgedeki hizmet sürelerine bakılmaksızın sicil numarası, rütbeleri ve hizmet branşları göz önüne alınarak bu bölgedeki kadro ve personel ihtiyacına göre tespit edileceği; ikinci bölgeye ikinci kez atanacak olan polis memuru rütbesindeki personelin sırasının; branş, bu bölgeden önceki dönüş yılları ve sicil numaralarının esas alınarak, diğer rütbedeki personelin sırasının ise; rütbe, bu bölgeden önceki dönüş yılları ve sicil numaraları esas alınarak yapılacağı hüküm altına alınmıştır. Anılan Yönetmeliğin "Hizmet İhtiyacı Sebebiyle Erteleme" başlıklı 29. maddesinin 1. fıkrasında, atama sırası geldiği veya hizmet süresini doldurduğu için diğer bir bölgeye atanacak personelden, merkez teşkilatında Genel Müdür veya daire başkanları, illerde valiler, Genel Müdürlüğe doğrudan bağlı birimlerde birim amirleri tarafından, hizmetleri sebebiyle yerlerinde kalmaları gerekçeli olarak bildirilenlerin durumlarının Genel Müdürlükçe incelenerek karara bağlanacağı hükmü yer almış; 27/03/2012 gün ve 28246 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelik ile değişik 2. fıkrasında, ikinci bölge görev sırası gelen personelden, yerinde kalması veya atanmasında yarar görülenler için aynı usulle Şubat ayı sonuna kadar talepte bulunulabileceği, birimlerce haklarında erteleme talebinde bulunulacak personelin sayısının, her yıl Genel Müdürlükçe birimler ve rütbeler için ayrı ayrı tespit edilen sayıdan fazla olamayacağı, aynı Yönetmelikle değişik 3. fıkrasında ise, ikinci fıkra uyarınca yerlerinde bırakılmış olanların, ertesi yıl haklarında zaruri bir gerekçeye dayanan yeni bir erteleme talebi olmadığı takdirde, hizmetle yükümlü oldukları bölgelere atanacakları, birinci bölgeden ikinci bölgeye gidecekler için dördüncü defa erteleme teklifinde bulunulamayacağı hükme bağlanmıştır.
Dava dosyasında yer alan bilgi ve belgelerin incelenmesinden; 2015 yılı genel atama döneminde, Bursa Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü Kadrosunda Kriminal Branşlı Polis Memuru rütbesinde olup, ikinci bölge 1. görev hizmetine gidebilecek durumda olan 37 personele tebligat yapıldığı; listede bulunan personelin ikinci bölge birinci görevinden dönüş yıllarına, dönüş yılları aynı olanlar arasında ise sicil numarasına göre sıralama yapıldığı; daha önceki atama dönemlerinde (2012-2014) iki kez ertelemesi yapılan davacının ise, öncelikli olarak gitmesi gerekenlerin sıralandığı söz konusu listenin 13. sırasında yer aldığı ve davacı ile birlikte toplam 8 kişinin atamasının ikinci bölge birimlerine yapıldığı, ancak sıralamada davacıdan önce bulunan toplam 7 kişinin 4., 1 kişinin ise 3. defa merkez veya il birim talebi üzerine erteleme suretiyle atamasının yapılmadığı anlaşılmaktadır.
Olayda, davalı idarece gönderilen bilgi ve belgeler incelendiğinde, 2015 yılı genel atama döneminde, Bursa Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü Kadrosunda Kriminal Branşlı Polis Memuru rütbesinde olup, ikinci bölge 1. görev sırası gelen 37 personelin bulunduğu, bu listeden çok sayıda kişinin il birim talebi veya merkez talebi gerekçe gösterilerek atamalarının ertelendiği, ancak davalı idarece bu kişilerin atanmama gerekçesini hukuken haklı kılabilecek somut her hangi bir bilgi ve belge ortaya konulmadığı gibi mevzuat hükümlerine aykırı olarak 4. defa ertelemelerinin yapıldığı, öncelikli olarak gitmesi gerekenlerin sıralandığı listenin 13. sırasında yer alan davacının sırası göz önünde bulundurulduğunda, diğer personelin atamalarının yapılması durumunda davacıya atama sırasının gelmeyeceği görülmektedir.
Bu durumda; mevzuat hükümlerine aykırı olarak 4. defa ertelemeleri yapılan ve de ertelenme gerekçeleri somut olarak ortaya konulamayan çok sayıda personel bulunmasına rağmen Bursa Emniyet Müdürlüğü Kriminal Polis Laboratuvarı Müdürlüğü emrinde polis memuru (uzman inceleme teknisyeni) olarak görev yapan davacının, ikinci bölge birinci görev sırası geldiğinden bahisle, Hakkari Emniyet Müdürlüğü emrine atanmasına ilişkin dava konusu işlemde, hukuka ve mevzuata uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin iptaline, aşağıda dökümü yapılan 238,60 TL yargılama giderinin ve AAÜT uyarınca belirlenen 750,00 TL vekalet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, artan posta avansının karar kesinleştiğinde davacıya iadesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Danıştay nezdinde temyiz yolu açık olmak üzere 22/10/2015 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.
Cevapla